tisdag 23 november

De andra nätterna delade jag med ena kompisen i gästrummet, men där var så varmt och hårt så sista natten, den till tisdagen, sov jag där ute i stora rummet. Sov riktigt gott där nog, men nästan att det var lite i mjukaste laget. Flickorna packade och packade om hela förmiddagen. När jag hade hjälpt dom så gott jag kunde med deras musik- och filmöverföringar så gick jag och duschade. Det var så skönt med en dusch. Därefter gick jag ner och åt frukostmat i lunchtiderna medan resten av familjen fikade. Väskan hade blivit tyngre, så går det när man köper saker som man egentligen inte behöver. Familjen skulle fara till flygplatsen och vinka av flickorna så jag gick till busshållplatsen vid stora vägen alldeles själv. Det gick bättre än förvånat, första gången ensam gåendes på genvägen. Tycker det är rätt mysigt med skogsstigspromenader. Gick rätt snabbt att gå ut till stora vägen och det var hemskt skönt med lite luft. Klev av vid nacka forum för att byta plagget, men hittade inte det jag ville ha så då fick det vara, köpte två extra plagg där istället, båda med halva priset rabatt, hålstickad långtröja och ett somrigt linne. Fast när jag skulle ta mig ut ifrån gallerian höll jag knappt på att ens komma ut. Haha.

 

Väl inne i stora cityt sprang jag runt och yrade efter butiken så jag kunde byta tröjan. Till slut hittade jag butiken och det visade sig att den inte låg fullt så off som det lät på allas förklaringar. Efter ännu en irrfärd till fots hittade jag ner till puben där en kompis satt och väntade på mig. Vi tog taxi hem till honom. Käkade och sen begav han sig iväg på lägenhetsjakt, och efter många om och men pallrade jag mig också iväg. Planen var att ta tbanan till en kompis, men eftersom jag sätter mig på tunnelbanan åt fel håll, vilket jag märker först vid slutstationen, tog en resa på kanske tjugo minuter nästan en timme, lite frustrerande kanske. Där sitter jag kvar och väntar, ser ett till tåg komma in, byter, vilket jag inte skulle ha gjort för precis när jag satt mig for det första. Typiskt. Men till slut kom jag äntligen fram till dit jag skulle, och väl där snackar vi långt om länge medans en film går på i bakgrunden. Ena kompisen for innan andra filmen började. När den slutat var klockan försent, så sov över där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0