nöjesresan

Fredagen andra juli anlände jag göteborg runt fem cirka. Vi gick och käkade och såg en för mig örebro bekant. Tydligen är han ursprungligen ifrån där. For hem till henne och slängde av packningen och bytte lite kläder, det var ju så hemskt varmt. Packade även med simkläder. For tillbaks till stan och vi gick tillsammans med hennes killkompis till max som rekommenderade deras lyxmilkshake, och nog var den god alltid. Vandrade en sväng om, och hamnade till slut på en pub som tydligen var ett café, för alla andra pubar hade inträde. Han var lite speciell, vilket vi kasnke lite för tidigt efter vi skiljts åt började diskutera. Men det hela slutade tidigt i säng, efter en lång trött varm dag så var det rätt skönt.

 

Lördag morgon tredje juli vaknar man till ljudet av i wish i was a punkrocker som ljöd ifrån telefon. Det var den lesbiska tallibanen. Han sa kanske inte så mkt, men skulle komma in om cirka en timme. Rise and shine liksom. Vi tre vandrade runt i staden göteborg. Gick till max igen, men den här gången blev det en glass istället. Köpte oss en varsin sån och satte oss sen i en parkliknande formation vid en staty. Därefter vandrade vi in i en roligt annorlunda butik där jag blev satt och prova diverse märkliga outfits, inte mig emot direkt men ändå. När han for for vi också, fast vidare mot saltholmen där det gick färjor till de olika öarna som man brukar kunna simma vid. Resan dit var inte direkt helt bäst kanske. Landar på en ö, och kommer fram till att vi ville ha mer strand så vandrar till andra sidan ön, för att inse att det inte var så mkt bättre strand där, plus att vi hade kunnat hoppa av båten senare och på så vis sluppit gå så mkt i den stekande hettan. Och så är matbutiken stängd när vi kommer dit. Suck. Oerhört skönt å simma sen, varmt och gott. Kvällen slutade även den desto bättre än resan dit gjorde.

 

Söndag fjärde juli vaknar jag betydligt mkt tidigare än de, men orkar inte gå upp, vilket senare visade sig vara rätt dumt. Ville fara där runt tolv, typ, men sen visade det sig att packandet tog betydligt längre än vad jag hade räknat med. Till slut kom jag iaf iväg med ett tåg vid fyra, och landade i örebro runt sju. Igen gjorde det väl inte så mkt, då det var rätt trevligt att vandra omkring med er i stora staden. Det jag skulle vilja ha som hon hade som granne, en fruktkiosk med riktigt billig frukt.

Väl i örebro sen blev jag hämtad av general hum och dess ägare. For hem och packade runt lite och hittade fram en handduk. Begav oss vidare till hjälmarebadet, som var en jättemysig insjö med brygga och allt. Kanske inte precis nära, men helt klart cykelavstånd från universitetet nog. Varför har ingen sagt ngt om den stranden förut? Varmt vare i vattnet också. Därefter for vi till mormor och käkade ngt middagsaktigt, fast klockan var sent. Tillbaks hem där vi satt och snackade om allt och ingenting och mitt i allt sov han. Haha. Som vanligt då.

 

Måndag femte juli. Han käkar frukost som han hade tagit med sig från mormor och far sen till jobbet sitt. Jag går upp och börjar stöka med tvätt och disk och mat. Frenetiskt sökande efter viktigt papper utan särskilt framgångsrikt resultat, dessvärre. Mitt i allt stök inser jag att shit klockan är redan så där mkt. Bäst att packa och börja bege sig. Och än en gång tog packandet längre tid. Suck. Att man aldrig lär sig. Hann dock med tåget båtbussen och sitter på båten nu, så resan har trots vissa stressmoment gått enligt planerna.

 

Sammanfattningsvis. Har varit en underbart fin helg, med fina människor. Gott om väntetid också, för att inte tala om hur många timmar jag har ägnat åt tågresande. Få se nu, totalt enligt mina enkla uträkningar blev det 8h och 37 min tåg för 1000kr. Så nöjesresa kan man lugnt kalla det.

 

Nu ska jag gå och se mig lite runt här på båten och se om det är ngt som händer, och sedan åtnjuta min "god" matlåda bestående av kall fullkornspasta och tonfisk, allt ihopblandat med ketchup på. Smaskens!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jo, det var ju faktiskt ett äventyr, synd att inte ica var öppet bara så hade det känts mer värt=P Lesbiska talibanen? haha vad har jag missat?:P

2010-07-12 @ 10:04:51
URL: http://gulletussa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0