på tiden

att uppdatera igen nudå. Många motiverande inspirations perioder har kommit och gått. Har ett flertal ggr känt för att skriva, och sen när jag väl kommit så långt så har tankarna om det försvunnit och känslan passerat. Det är ofta det händer att det dyker upp en "bra början" i huvudet som inte hinner bli nerskriven förrän den är försvunnen igen. Just nu är jag mitt i en tvätttid, så tänkte att jag kunde lika gärna passa på att försöka få ngnt nerskrivet här när jag ändå inte gör ngt vettigare. Finns väl en hel del som borde göras, men när ro till det inte infinner sig så blir det inget. Allt är som vanligt alltså. Svarade på ett av tre brev härom dagen, bättre senare än aldrig liksom, och nu i efterhand när jag läste hennes blogg insåg jag att det blev ett väldigt negativt brev. Sen igen kanske det inte är så lätt att skriva ngt positivt och glatt när det är så långt ifrån det man känner sig, inte det att jag känner mig nedstämd och negativistisk, utan mer omotiverad till att göra ngnt.

Vad ska man göra åt det då? Hmm. Det finns antagligen massor man kan göra, om man bara börjar med ngnt så kommer kanske motivationen och den sprudlande inspirationen sen. Alltid kan man ju hoppas på det iaf. Och det där hjälpte inte märkte vi, nu känner man sig nästan nedstämd på riktigt. "I'm falling forever".

Det var en till fråga som jag tänkte på. Vad tusan var det nu igen då? Stabilt det kommer bli med det här minnet i framtiden då. Brb 14:26. Back 14:42. Något annat som är back är frågan som jag kom på att jag tänkte skriva. Rörelsemotivation ftw.

Varför sover man så mkt för då? Vilket det kanske inte finns ngt vettigt svar på. Antagligen är även det beroende av bristen på motivation. Helt hopplöst det är att "behöva" sova så mkt som man gör. Usch, blir trött bara av att tänka på det. Vad skulle annars kunna vara orsak till det? Kanske att det känns som att man inte har tid, fast man har hur mkt tid som helst, vilket leder till att man hellre sover bort tiden som man inte har som man faktiskt egentligen har. En annan orsak kan också vara att ens tidigare livsstil har gått förlorad. Saknar mkt med den, lite träning på nytt skulle antagligen inte sitta fel. Det är bara det att man måste ta tag i det och försöka kontakta ngn som vet ngt om det hela, men till det behöver man själv veta vad man vill, vilket kan ibland kännas som ett problem.

Nu noijsas det för mkt därifrån andra rummet så ska väl försöka avsluta det här nu.
Blev ett inte fullt så glatt och lyckligt inlägg som många kanske brukar bli.
Men hursomhelst, så är det så att det faktiskt snart är februari,
vilket fhv innebär arton års kalas på åland och senare
rammstein konsert in the ericson globe
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0