som alla andra

Först när de pratade om att alla bloggar nu så här i melodifestivalstider, så tänkte jag att jag också skulle vara som alla andra, men sen orkade jag inte det just då utan försöker ta igen det nu istället, samtidigt som jag tittar på shall we dance. Hade egentligen tänkt skriva i pauserna, men sen började filmen igen efter pausen och jag var mitt inne i ett skrivningssvep. Bra ord där sen då, alltid kul med nya ord.

 

Varför tittar man egentligen på melodifestivalen? De låtar man gillar åker ju ändå alltid ut direkt, och så även idag. Plus att öppningsavsnittet ifrån örnsköldsvik var ingen höjdare. Två låtar som funkade, båda åkte ut. Tre konfrencierer, en som var bra. Låtarna i första deltävlingen som var någorlunda bra var singel och you make me hot hot hot. Gillade hennes efternamn, det var coolt, och hennes kläder sendå. Gillade klänningen jätte mycket, om den bara hade varit längre utan fransar och paljetter, vilket leder till slutsatsen att jag egentligen bara gillade klänningens ringning. Haha. Standard som vanligt när det gäller mig då alltså, "det där skulle vara snyggt om det inte vore för den där och den där detaljen" haha.

 

Den här filmen är väl nog faktiskt ganska bra. Gillar alla klänningarna och alla ombytena. Många vackra färgstarka klänningar, gillar starka färger, men kanske inte fullt så mycket paljetter som en del har. Det är inte bara klänningsbyten, det är utseende byten också.

 

Härom kvällens efterfest var nog en hel del annorlunda än vad man hade väntat sig. Alltid trevligt att träffa nya människor, right? But these were little different, or a lot. Fast kanske var det konstiga med det hela bara det faktum att man inte var beredd. Maten var däremot god, inte varje fyllekväll som man får ngt så lyxigt som kyckling i ugn och ris till som fyllekäk. Det mest märkliga var att man vanligtvis inte träffar på så många såna människor, och nu var det två på samma gång. Bra att man inte har ngt som låter som fördomar. Gillade förra veckans efterfest betydligt mer, var mer action där, fast iofs var den där hunden rätt full av action. Nåväl.

 

Dagens lördag har varit rätt seg. Inget vettigt har gjorts, om man inte räknar diskandets som gjordes hemma hos efterfesten, för det var ju långt efter tolv så då var det egentligen idag. Annars ingenting alls, har inte ens varit utanför dörren, bara suttit inne och sett på film. Middag har det även blivit i och för sig. Men men. Nu var det tydligen mitt fel allting igen som vanligt. Alltid allting som vanligt. Det är det som är felet. Allt har börjat bli så inrutat, allt går som på rälls, inget som känns spännande och annorlunda längre, ingenting känns nytt.


But the story ended happily ever after as usual.


sjunde februari,

glömde visst bort salem al fakir's låt,

keep on walking som faktiskt också var lyssnars vänlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0