det ser ljust ut

kanske blir det vår i år också. detb verkar åtminstone så om man ska tro på vädergudarna. här de två tre senaset dagarna har det varit två plus enligt termometern, och öppnar man pesiennen, vilken antagligen redan borde vara öppen då man kan se termometern, ser man hur det droppar med flera dropparshastighet från det tjocka täta snötäcket från ovanför cyckelparkeringen här utanför. stackars små cycklar som är till hälften täckta av snö, men snart ska ni veta, snart får ni komma ut på ytterligare skinande underbara cyckelturer igen.

idag har varat i många långa braiga timmar, dock med lite halvt obekväm sömnplats. blev lite som det blev med det där. hade kunnat haft det varmt och bekvämt bredvid honom, men istället väljer jag att sova ensam. märkligt beslut må jag säga. kriminalpsykologi tentamen delkurs två idag gick nog helt bra, kändes som att det var ungefär samma prov som tidigare, men som vanligt hade jag inte kollat upp det där som jag sa till mig själv att jag skulle kolla upp. som det kändes finns det kanske rätt stor risk att bli godkänd, men vågar väl egetnligen inte hoppas på det. nu har jag kollat upp det, och det stämde inte direkt överens med det jag skrev, men det får väl gå ändå antar jag då det inte längre finns så mkt att göra åt det.

rammsteinkonserten var väl grym, dock blev det rätt varmt med alla deras eldkastare och fyrverkerier och exploderande barnliknande dockor. men ser väl egentligen mer framemot nästa rammsteinkonsert. frågan är bara vad man ska packa till den resan. var och köpte enavägens resebiljett idag, dock kodtade den inte lika billigt som utlovat på internet, dumma saker som inte stämmer överens, eller snarare varför hade inte jag tillräckligt med pengar på kontot för, skulle tagit för lång tid att flytta över pengar. hyran blev dock betald i tid den här gången för nästkommande månad.

den här månaden har gått rätt snabbt, och man har väl egentligen hunnit med en hel del skulle jag vilja påstå. har varit till åland över en födelsedagshelg och lagat och ätit tårta med tillhörande kakor. har gjort ngt med håret i omgångar. varit på rammstein konsert till globen. suttit fast på tåg i snöoväderskaos totalt för två resor fem extra timmar. det gick ju iofs ut varningar om att man skulle hålla sig inomhus. pratat med studiehandledare och kommit fram till ett datum då allt går igång igen. skrivit tenta på gammal kurs som trots allt kanske möjligtvis kan ha gått vägen. planerat och bokat nästa rammsteinkonsert och resa.

ska bli kul att komma bort lite och se vad riga har att erbjuda, men först femton tjugo timmar på båt ena vägen, tur att man har gott resesällskap med sig. kommer nog bli en intressant och minnesvärd resa. nog för att den första rammsteinresan var minnesvärd den med med sin isbitande kyla med snöstormar och hotellboende med utsikt över ett vackert industrieområde nära hamnen, och för att inte förglömma deras eldkastande och sprutande show, med många explosiva inslag, och även med gigantonormiska engel vingar, till den passande låten engel.

sprutande explosiva änglaliknande vingar

eldsflammande. sprutande. exploderande. enormvingade.

det här var dessvärre det närmaste till
bildtexter som jag kunde komma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0