omkringrännandet

De senaste dagarna här har det varit ett evinnerligt springande fram och tillbaka till stan för att inte tala om själva omkring på stan springandet. Har köpt lite diverse krims krams, hoppas det passar någorlunda till de jag köpt 'et åt.

 

I tisdags var vi till hans moster på kalas för deras äldre son som fyllde år för två veckor sedan, dessvärre blev det kalaset framflyttat pga sjukhet. Nu verkade familjerna relativt piggare än vad det lät på fb härom dagen. Vi med för den delen, halsen gör inte längre så fasligt ont på oss.

 

Dagens dag blev tidig morgon för min del då det inte fanns någon annan möjlighet för det ena julpresentsbytet. Det var rätt skönt att för ovanlighetens skull gå upp sådär tidigt, inte för att jag ändå fick så mkt av det jag planerat göra gjort. Alltid trevligt med frukostsällskap, var längesen sist jag hade det.

 

Därefter gick så gott som allt fel. Jag fick en vision av en mysig års lunch med tända ljus bara vi två. Men icke. När jag kom fram till bankomaten (en bakomat skulle också vara rätt kul å ha) insåg jag till min förtvivlan att jag hade glömt plånboken hemma. Då kändes det rätt jobbigt att gå hem efter den eftersom jag redan hade gått ett varv via bastulokalen och ner till pressbyrån och vidare på väg mot teknik. Där hade dom förstås inte fått in märkena än som jag hade hoppats. Dagens fortsatta början blev alltså rätt misspepp. Gick till och med å la mig igen när jag kom hem, så less blev jag på allt.

 

När jag återvaknade igen kändes allt lite bättre. For gemensamt in till stan. Fick lite pengar tillbaka, och humöret började komma tillbaka. Vidare köptes billiga tågbiljetter på sista minuten pris, och det är alltid mkt niceigare. Tomtevakan blev rätt kul speciellt när vi blev lite uppmärksammade med eget bord och rätten till att börja ta mat före alla andra.

 

Annars var det i stort en stressigt stressfri dag, med alldeles för lite egen tid tillsammans. Kanske att man borde försöka komma iväg med den andra julpresenten så att hon får den före jul, men känns så avlägset långt borta just nu. Borde väl egentligen gå och försöka packa ihop lite nu så att det inte blir allt imorgon bitti. Jobbigt när man mest bara känner för att sova.

 

Dags att avsluta

nu och gå,

hejdå.


Kommentarer
Postat av: Mia

Mys med frukosten, gott te var det :)



Sv: Smöret borde hålla, tror det håller 2-3 mån efter man köpt det. Synd att det inte blev knäck, själv hoppas jag jag orkar göra min kola någon gång, kanske blir nästa år annars...



Jag tror inte jag ska klippa någon ny frisyr, men klippa topparna borde jag iaf :)



Hoppas du får det bra nu i helgerna så syns vi nästa år :D

2010-12-20 @ 20:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0