dagen i stort

Synd att man inte har en bil. Fick sån lust att bara köra omkring till någonstans dit man inte vet vart man kommer. Kanske berodde det på att jag var ute och gick och funderade över vart man skulle komma om man skulle köra åt det hållet istället. "To have a car is to feel free" för det finns nog inte ngt annat som ger sån frihetskänsla som att ha bilen i sin makt. På min handlingsrunda såg jag både vitsippor och en liten ensam blåsippa. Det var glädjelyftande.

Dessutom har det lagats mat även idag och ungefär samtidigt gjordes det en paj. Märklig paj blev det nog joo, inte alls så söt som den "ska" vara. Mjölken och vaniljglassen var slut så fick bli grädd-krokant-glass till blåbärspajen istället. Det funkade väl men kanske inte det godaste, men glassen var iaf söt så det fick bli bra ändå.

När jag kom hem hade jag tänkt vara duktig och överraska med nystädat och nydiskat och fint. Men när jag väl kom hem var jag så trött att jag kände inte för att göra ngt annat än å sova, vilket jag också gjorde. Nu är det packat och klart. Ska bara hoppa igenom duschen sen är jag färdig för sängen.

Skulle ha skrivit när jag kom hem runt åtta,
men som sagt så somnade jag.
Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0