nuså ska jag

börja gå från skolan. har hunnit kolla ganska mkt, och kommit fram till en hel del. alltid trevligt att isolera sig ibland så man får vara i fred. ska bli skönt med ett varmt bad och en riktigt god middag även fast det kanske bara blir makaroner och ketchup. höll på å skriva makaroner och spghetti, haha. det är säkert också en variant att äta. haha.

det blev bara så där en tretton sidor. rätt kul ändå det att man har så lätt att prata med en del om allt och inget, medan andra kan man knappt hälsa på. en riktigt filosofisk fråga om ni frågar mig. sen igen har jag ju mina egna tankar om vad som är filosofiskt och vad som inte är det. hmm.

nu får det vara bra. nu ska jag cykla hem i det magnifika vädret som är både mörkt och ljust, och regnigt och soligt på samma gång.

tänka sig att man kan fascineras så av väder. väder är faktiskt lite som humörsvängningar på ett vis.
ibland är det glatt - soligt varmt.
ibland är det ledset - blåsigt och kallt.

och andra ibland gångar är vädret bara helt makalöst magnifikt som tex när det spöregnar och åskar och så mitt i allt kommer det en kraftig blixt som slår ner och lyser upp den mörka vackert låtande regniga kvällen. det är så att man bara stannar och häpnar.
man känner hur själen får ro av det rytmiska regnandet mot plåttaket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0