intressant rubrik

gillade förra inlägget. Det var kortfattat och rakt på sak. Brukar inte skriva såna inlägg. Helt imponerad faktiskt att jag lyckades hålla det så kort och bra. Blir svårt att slå det inlägget alltså.

Nu ska vi se om jag till slut lyckas med att skriva klart det här inlägget. Har helt tappat vad det var jag hade tänlt skriva nu eftersom jag började på det här igår. Fick så fullt upp med annat så jag sparade det och fortsatte med det andra istället. Det kändes mera viktigt. Men vet inte om jag kom fram till ngt vettigt på det hållet heller.

Det var en sak som var lite kul (fast det nu inte är rätt ord) härom dagen när jag var på Åland. Det var nästan skrämmande på ngt vis. Hittade horoskopet för jungfrun i metrotidningen från 24.2 och där stod det exakt som jag kännt till och från några dagar nu. "Nya idéer tar form. Ha inte för bråttom att ge upp något som kanske bör ges ännu en chans."  Det är mer läskigt än vad det är skrämmande och kul. Nu tycker ni säkert att "ånej hur kan hon lägga upp ett horoskop för sent det betyder ju otur!" och yada yada yada. Men jag är inte så extrem av mig och tror inte så mkt på sånt. Dessutom läste jag den flera dagar för sent också. Så om ngnt av allt sånt härnt trams skulle vara sant så skulle jag vara den mest oturliga människan i världen.

Men ärligt nu; ser ni mig som en person som har varit med om mkt otur? Ärligt så ser jag mig nog som en lyckligt lottad människa. Det finns alltid de som har det värre. Finns tusentals och åter tusentals människor som har det betydligt värre än mig. Trots det går man omkring och gnäller över små saker, som tex att pengarna inte räcker. Många människor får inte ens mat på borden, och här uppe i snobbvärlden går jag omking och klagar på att det är dåligt väder. Tycker man ska vara glad för att vi ens har ngt väder, eftersom en dag kanske allt är försent. Jag menar tänk på allt som händer runt om en, tex växthuseffekten (the global warming).

Skulle kunna forsätta med det här inlägget bra länge till, men har bestämt  mig för att det får vara punk nu. Blev inte lika kort snyggt och bra som förra, men det får duga för nu.

Allt är nog bra med allting om ni undrar.
Alla går väl omkring med tankar och känslor som de inte förstår,
eller kan tolka. Det som är så fascinerande med känslor är tolkningsmöjligheten. Jag menar två personer som upplever samma sak kan se det på helt olika vis. Ta det här tex. en kille får ut sitt prov och tycker " yes, 70 % rätt! ", medan en tjej med samma vitsord tycker " va dåligt!, 30% fel =( "

Alltså en tolkningsfråga. Fast just det där hade kanske inte så mke med tolkning å känslor att göra.
Men men iaf.
Hejdå nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad spelar det för roll om andra har det sämre? Att tänka på det gör ju bara att man själv mår sämre. Då är det väl lika bra att ge lite pengar och sen förpassa det till glömskan.

Att själv må dåligt för att andra mår dåligt låter oerhört dumt, åtminstone i min mening!

2009-03-14 @ 16:02:01
Postat av: Anonym

Vad spelar det för roll om andra har det sämre? Att tänka på det gör ju bara att man själv mår sämre. Då är det väl lika bra att ge lite pengar och sen förpassa det till glömskan.

Att själv må dåligt för att andra mår dåligt låter oerhört dumt, åtminstone i min mening!

2009-03-16 @ 09:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0