igår, fredagen den 27 mars,

hände det väl inte så mkt. Blev tvungen att gå upp runt kvart i sju am för jag hade fåttt tandläkartid kl 7.30 am. Det kändes inte så genomtänkt när det sen slog mig att vi inte hade några lektioner alls på fredagen eftersom tentan för den påbörjade kursen hade skrivits på torsdagen, vilket är avslutet för varje kurs. Jag som annars så fint hade planerat att jag skulle hinna till tandläkaren före lektionen. Haha. Bra att man kollar schemat innan man gör ngt så förhastat. Hursomhelst blev jag nu tvungen att gå upp äckligt tidigt för att fara till tandläkaren. Det tog till cirka kvart i nio innan jag var klar med den behandlingen av min stackars tand, och då var det inte alls den samma som jag slog upp i slutet av januari vid vinbrännbollen.

Jag kan mke väl förstå att en del har tandläkarskräck. Alla verktyg som används å alla ljud de ger ifrån sig. Först började de borra med en sån därn hemsk borr som låter så illa. Den tjuter och gnisslar nästan som om den skulle bli plågad, fast det egentligen är vi som blir det. Efter ett tag tyckte tandläkaren att hon skulle byta till en annan borr och den var inte alls lika hemsk då den inte gav ifrån sig det där samma plågade ljudet. Den här borren durrade mera, liksom vibrerade lite typ, men jag vet inte hur man ska förklara det. Tandläkaren sa iaf att den här borren durrar lite mera. Därefter la de in ngn slags plåtform (inte så som ni tänker) runt tanden för att fyllningen inte skulle rinna över på de andra tänderna. Det som är värst med själva tandläkarbesöken är att man måste ha munnen öppen hela tiden och kan/får/vill inte svälja all den vätska som blir. Slutar ofta med att man får det i fel hals och måste hosta så hemskt. Allt borrande och det var inte det som var värst egentligen. Det som var värst var när de skulle slipa bort limningen som höll den skadade tanden på plats. Det kom in så mkt vatten i munnen så det blev typ översvämning kändes det som och som att allt höll på å rinna ut. Själva utrinnandet och det kan ju ha berott på att jag fick bedövning då innan de skulle borra så jag kände inte så mke av vad som hände på vänstra sidan. Det jag skulle komma till som var värst är ju alla de här sugapparaterna. De suger ju inte som de ska. De suger helt enkelt på att suga. Efter det skulle de ta en röntgenbild på vänstra sidan för att se att allt såg bra ut. Det vet jag inte i skrivande läge om det gjorde eftersom hon skulle kolla på det efter helgen.

Nu känns tänderna ojämna och konstiga, speciellt den som de lagade borrade och fyllde igen igen. En annan sak som var lite störande under tandläkarbesöket var att de bytte tandsköterksa mitt i allt. Tyckte bättre om min sköterska än hon de bytte till. Min var mke snällare och såg gladare och trevligare ut.  Den tredje saken (fast jag vet inte riktigt vad den första saken var, hmm) som jag lite hakade upp mig på var att tandläkerskan inte var så försiktig som hon brukar vara. När hon skulle ta ut instrumenten ur min mun slog hon i övrekäken, och det tyckte jag var slarvigt då de arbetade med min nedre käke. Detta hade ju nästan varit okey om det hade hänt en gång, men det hände ju fem sex ggr.

Jag är mkt av en textmänniska har jag kommit fram till
+ att tarzan är en bra film och ledmotivet till filmen är bra.
Bedöm själva.



Funderade ett tag om jag skulle lägga in den här versionen, eller
om jag skulle lägga in soundtracksversionen som var tecknad.
Kom fram till att jag tyckte den här versionen var coolare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0