det märks

att man blir äldre, när man inte längre kan hålla koll på folks ålder. Det fanns en tid då man hade bra koll på folk och vilket datum de fyllde år. Nu har man allt uppskrivet på sin mobil för att alls komma ihåg ngnt. Det känns inte så stabilt att man redan börjar märka sådana förändringar. Tänk hur kommer det vara om fem år? Nej usch, vill inte ens tänka på det.

Gamla känslor gör sig påminda. Varför gör dom så? De hör till ett avslutat kapitel som egentligen aldrig började. Drömmar är spännande, märkliga, diffusa, men kan också försöka säga en ngnt. Undrar vad mina drömmar försöker säga mig? Jag har länge velat veta om han har det sparat, men det känns inte som man kan fråga det eftersom det var åtminstone tio år sedan. Trots det vill jag fortfarande veta om han har det.

Känns lite läskigt det här. Sitter med ryggen mot ett ljus som brinner kraftigt. Känner hur det värmer om ryggen. Annars händer det väl inte så mycket. Lyssnar på Poets of the Fall, som har blivit mitt nya favoritband för nu.

Spännande? Jodå.

Nu fixa med hans te.

Kommentarer
Postat av: Eeva

jag tror inte att det beror på att vi blir äldre som vi glömmer vänners födelsedagar, utan helt enkelt att vi blivit för bekväma av oss, skriver upp allting i telefonen (å sen mitt i allt har man inte den mer :P)

2009-03-08 @ 17:21:23
Postat av: becciisz

Svar: okej, jag tycker det är skitkul när folk tycker olika :D vilka poäng hade du gett då? Låten är grymt lik "waiting for a star to fall" så lyssna på den :P

Om du gillar min blogg så kan vi väl lägga till varandra i blogglovin? :)

Puss

2009-03-08 @ 23:41:48
URL: http://becciisz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0