the second clearifying post

som vanligt när jag ska förklara eller förtydliga ett tidigare inlägg blir det för långt för att kallas "förklaringsinlägg" och minst lika rörigt som det jag försöker förtydliga.

allt som allt blev helgen på åland ganska fail i och med att jag missade avstigningen så kände jag mig rätt kass och misspepp till det mesta. hade varit trevligt att f¨å fara hem (till örebro) och hälsa på. lite synd ändå att jag inte tog med min svenska mobil och nyckel för då hade jag kunnat fara dit istället. hade känts närmare och mer värt.

men visst var det riktigt kul att träffa alla igen, och speciellt att spela volleyboll och simma och bränna upp axlarna nå hiskeligt att det gör ont. bästa stunden på hela helgen var när vi stod ute i vattnet ensamma, inget annat som störde. det kändes så underbart och allt kändes så bra. som om man helt plötsligt hade inneslutits i ett slags vakuum, som om hela övriga världen hade slutat existera.

men det här skulle på riktigt bli ett kort inlägg så det är bäst att jag slutar nu, och slutar sväva iväg till mina egna världar. i stort sett var helgen kanske inte så fail egentligen. åland är alltid åland, och även fast man inte saknar stället när man är borta därifrån så känner man när man har börjat den långa färden dit att man visst lite längtar och ser frameot det. men om ngn skulle fråga mig i örebro om jag saknade åland så skulle jag säga nej, för jag går aldrig omkring och tänker på "åland som så". ofta just efter att man pratat med hem så känner man den där starka känslan av samhörighet och gemenskap. de förstår en och pratar som man själv gör. det är en närhet som är svårt att hitta på annat håll eftersom man inte känner "annat håll" på samma vis som man känner åland.

skulle vara bra på riktigt om jag skulle kunna börja avsluta nu. oj, vilken underbar mening. fyra verb i rad i samma mening utan att det egentligen låter så farligt tokigt. vi ser väl om han hittar hit. skulle nog vara kul för har försökt söka upp honom på fb, men utan framgång. men tror inte jag gav adressen.

nu ska vi fara å kika om lönen kommit in.

heippa kaikkille!
hyvää yötä!
nyt mä menen!

Kommentarer
Postat av: jag

pucko du ska ju sova om nätterna!!



tycker du om din dator eller vad?

vad tycker du om din dator? finns det några nackdelar på/med den/datorn?



FÖR MYCKET TEXT OM DU NU MÅSTE SKRIVA SKRIV KORT!!



KRAMAR (GÅ IN PÅ DIN KING.COM NÅGON GÅNG)nyckelpigan

2009-07-05 @ 14:55:41
Postat av: jag fortsätter

på Sveaborg såg du ubåten, tog du några bilder och såg du torrdockorna??



pappa Leman jobbade en sommar -65 för valmet där.



KRAMAR mitt stora Pucko. hälsningar din lilla nyckelpiga

2009-07-05 @ 15:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0