26/27.06.2009 på ”den utan trådlöst nätverk båten”

Det gick ju som det gick med det där alltså. Började lägga upp bilderna, kom till hälften, och så råkade jag klicka fel så det öppnades i samma ruta så allting försvann. Dessutom var det dumt med bildtexterna, man måstade klicka på spara bildtext efter varje gång, istället för att bara klicka på bilden. Jobbigt va. Det är verkligen det. Hade ju varit bra om jag skulle kunna höra av mig till åland då mitt batteri dog, tyckte ändå jag laddade det just. Sen igen hör det kanske inte till vanligheterna att jag brukar ringa och folk ringa mig. Han gör mig alltid så glad när han ringer, och när jag ringer honom blir jag också så glad helt uppspelt som ett barn som just har hittat en enorm slickepinne, vilket egentligen är synd att oftast numer tolkas som ngt sådant. Dagens tider -håhåjajaj- Varför kom jag nu mitt i allt att tänka på henne och vår båtresa till dramatenbesöket? Kanske för att jag sitter på en båt, hmm. Kan ju kanske ha ngt med det att göra. Hursomhelst så var det skitkul att spela ”vårt kortspel” på det viset som vi gjorde, kommer Du ihåg? =)

Nu är klockan halv ett. Jippi. Nu är det bara fyra timmar kvar. Det är ju ingenting. Men min kära lilla vän kommer nog inte hålla så länge, frågan är om jag ska sätta mig mitt emellan två dörrar för att kunna koppla i strömkablarna. ”Det burja hetta till”, haha, hamburgare. Känns dock inte som jag skulle orka packa upp dom för har packat ner dom så fint. ”Han måste se över sin flicka så allt inte går åt skogen. Han måste kunna ge den njutning så hon inte är otrogen med någon annan man som kan va där för hon, ge hon orgasm ibland.” Lite småskön låt nu iaf.

Såg en man tidigare idag (dock inte så mke tidigare) som satt i sin hytt och det såg ut som han hade en internetkabel i, gissade då på att han hade ett sådant därnt mobilt bredband ni vet. Tänkte jag kunde små tjuva lite ifrån det, men icke sa nicke. Nicke Nyfiken. Haha. NN = Nationalistiska Nordbor. Haha, igen. Ingen aning. Hittade just på det. Låter som det kan bli långt det här. Borde kanske koppla i kablarna iaf. Nu har jag sparat iaf. ”Var ärlig då och förstå att du är kär”. Fina låten från Herkules. Bra text som stämmer in på mkt just nu. ”Finns det ett pris för verklig dumhet då har jag redan vunnit, men ingen man får mig att vackla. Det är historia, tid som svunnit. Vem är det du lurar han är allt du tänker på nu, du kan bygga murar men vi ser och kan förstå. Ja försök att glömma, men du kan inte glömma han är allt för dig. […] ( ”Jag vet hur sångerna låter, ) ”Jag känner ingenting sånt därnt nu. En sång inom mig där hjärtat gråter.” Jo jeklar jo, de kör dunka dunka på hög nivå här i hytten bredvid korridoren. Sitter på golvet i en hyttkorridor, för den som undrar. En annan givande låttext är ju den här: ”Du kan inte förneka det som hänt i evighet, nu måste du berätta vad du vet […] Försök att springa bort vi kommer ändå ifatt […] Vi är idioterna du jagar varje natt, ditt krig är ingen idé. Försök med dynamit, vi får inga sår, du tar ju ändå med oss när du går”.

 

Jisses ändå. Trodde inte man kunde sakna musik så här mkt. Har inte hört på dom på hela dagen. Börjar märka det mer och mer hur det är låttexter ifrån deras låtar som fastnar för en stund som sen byter av med andra låttextsmeningar ifrån deras ngn annan låt. De är underbara. Kanske testet stämmer som jag gorde. De är ju kanske inte den gladaste musik, men deras texter är ljuvliga. ”can you chase your demon, or will it take your freedom?” ”What’s going on fails to concern me, I hardly care at all”. Something something avoiding failure and games, “true colours will bleed”. Va tusans! Nu kommer jag ju inte på ngn text rad alls från de två senaste jag lyssnade på så sent som i förrgår. Startade ju aldrig datorn på torsdagen, och inte på fredagen, mer än nu då alltså. Alltså var det senast i onsdags jag lyssnade på dom, inte konstigt att det börjar kännas tomt då. Den ena går iaf ngt i stil med ”entertain me, i need more than i pay fore, i don’t know, i need more. Den andra heter tears for diamonds. (eller var orden tvärtom?) Yes! Nu kom jag på den första texten jag glömt ordningen på, ”it’s a game avoiding failure, and true colors will bleed”. =) Positiva texter här. Jajjemän. Haha, valde den här stavningen för jag tyckte den var snyggare för att den var fulare. Det är ju också ett sätt att tänka liksom. Diamonds for tears heter den ju så klart, fick titeln som en melodislinga i huvudet just så fick namnet rätt iaf. Jag tror att en textrad från den låten går ”happiness for tears”. Har ju texten i huvudet på ett ungefär. Höll ju på en massa och försökte komma på ett ”vettigt” msnnamn med hjälp av låtcitaten från just den texten, men tror ni jag kommer ihåg det för det då? Nä just det. Det gör jag inte. Nu är klockan 1:23 am och tänker ta paus i skrivandet så att inte allt försvinner när batteriet dör sen. Är bara 60% kvar, uppskattningsvis två timmar och elva minuter säger dom här i en pratbubbla också, fast nu stod det ju iofs 2,36 timmar. Hmm. Kanske ska skriva lite till, men om vad?

 

Som att det här skulle vara något vettigt då liksom. Aj snart är det juli, vilket betyder att det snart är augusti =/ Men juli kanske för ngt gott med sig också får vi hoppas. Ska bli spännande att få se vad det riktigt blev för lön av de här två veckorna som jag har jobbat nudå. Nu kom jag på vad det var som jag funderade på att jag tänkte skriva här alldeles just, och det var att jag tycker det ändå är lite dåligt att de här stora färjorna inte har tillgång till trådlöst internet medan de små (typ rosella) har det. Han snälla killen i receptionen/informationen sa att det internet som var var från båtens egna satelit sändare och att den inte riktigt hade kapacitet att ta emot sändning ifrån trådlösa enheter. Måste antingen köpa deras cd, eller ladda ner ngn musik med dom till datorn så att jag kan lägga in några på mp3n, som jag då måste rensa först. Hmm. Har bara typ trettio mb ledigt på den, eller något sånär ditåt. Datorn är snygg söt och liten, så mkt mer vet jag inte om den är. But i kinda like it anyway. Kanske var stort misstag att köpa utan cdläsare, men än har jag inte saknat den. Synd bara att man inte kan köpa en cd med dom för deras låtar som jag lyssnar mkt på är utspridda över kanske fyra olika cdr. Måst nästan be ngn vänlig själ att dra ner ”mina låtar” med dom så de kan brännas ut på en cd som sen går att läsa i cdn hemma i Norra Haga, Örebro, Bistorp, och Marsö. Alltså i vanliga cd-spealren. Roligt med musplattan/styrplattan. Har en knapp så jag kan starata/stänga av den, och då när jag startar den efter den varit avstängd kommer det upp en meddelanderuta ifrån ikonfönsterhörnet och där står det: ”Styrplatta, Status: pån”. Haha. Bra att man kan stava till på c(o= Jodå det är bra. Det underlättar en del. Nu är klockan 1.38 am. Känns dock som jag skrev klockslag alldeles just. Hmm. Bra att man inte börjar bli trött och inte vet vad man svamlar om längre. Kanske att det räcker med ett två sidigt långt inlägg. Ingen orkar väl ändå läsa hela när det är så här rörigt och roddigt och sömnigt och weirdoigt i texten. Nu kom jag på ngnt just, ett ord och en människa och ett tidsskede ngng tidigare i mitt liv. Hmm.

 

Gick btw not bra med mitt ”nu-ska-jag-icke-äta-ngt-mer-godis-under-den-här-båtfärden tanke. Undrar om man alls kan skriva det här så här. Kan kan man väl men ska ska man nog inte. Håller allvarligt på att somna sittandes här i denna obekvämt röda korridor. Kanske att man ändå borde ha skaffat hytt så man hinner sova lite så att man orkar vara social med människor på åland. Haha. Hade ju varit en god tanke. Det slog mig just att det kanske skulle vara bra att ha hytt natten mot måndag då man ska jobba en hel kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0