helgsammanfattning 17-19 juli 2009

Nu sitter jag här igen på en båt, men den här gången i en hytt med två sovande kompisar i. Kabeln ikopplad och bra musik spelandes ifrån datorn. Bra med snälla folk som hjälper en att fixa musik till datorn tycker jag. Här sitter jag frysandes fastän massor av kläder. Kom ut från duschen å satt en stund bara i handduk, men borde kanske inte ha gjort det eftersom jag blev nog å frysa pga av det. Så nu har jag alla kläder på mig plus tjocka kappjackan. Duschade ganska länge. Var väldigt varmt och skönt.

 

Jobbade i torsdags 16/7 till halv tre. For hem och fixade å packade lite. For med ersättningsbuss till Åbo. Gick till bussstationen. For buss till Pargas. Där jag sov över hos en kompis till fredag 17/7. Var riktigt kul att se hur hon bodde också. Tog buss till Helsingfors, missade dock den som gick passligast eftersom den jag frågade inte visste varifrån Helsinki bussen skulle gå, så gick tillbaks till rautatieasema och hann just på håret med den bussen som gick vid nio. Kom in till Elielplatsen och mötte upp med två kaverin. For till mig. Packade upp mina saker från resan och for sen igen iväg igen. Jobbade till 20.30. Mötte än en gång upp med vännerna i stan och for än en gång hem till mig. De hade shoppat.


Lördag 18/7, sista dagen, jobbade jag till 14.30, men kom iväg först 15 för skulle ju måsta ha kramkalas med alla innan jag gick. Kommer nog sakna gänget och boendena där. Alla har varit så trevliga och glada, och ett härligt språkbad har det blivit av det hela. Väl slutad och inkommen till staden bestämmer sig de att fara iväg med ngn random och de skulle inte hinna vänta på mig, så jag blev left outside alone, alone – but not lonely. Fick en trevlig en att ringa upp mig och sen hängde vi hela dagen. Mitt i allt ringer de och då har de hamnat far away in the middle of no-where called Esbo. Det blev ingen båttur. Nycklarna hade sprungit bort. Jag däremot var kvar i centralheten och satt å käkade på Rax i flera timmar med min trevlige kompis. Därefter drev vi vidare, medan de ringde var och varannan timme. Till slut kom de in till centralheten igen, men då var jag på vift istället eller upptagen med annat. Haha. Väl hemma hos mig sen var klockan runt sex på morgonen, vilket betydde att jag hade varit vaken i tjugofyra timmar.


Söndag 19/7. Inte så konstigt att jag nu är så trött att jag fryser sen. Sen igen kan också frysheten även bero på det faktum att jag duschade riktigt hett och har varit ute och gått och släpat och burit på mina väskor så gott som hela dagen (eller iaf sen två till fem, då båten gick). Det var just på håret att vi hann med båten, kändes det som iaf. Stod och väntade spårvagn. Skulle ha kommit ännu sistare minuten om vi verkligen skulle ha måstat fortsätta vänta på den. Turen föll till slut i vår väg och han som vi pratade med sa att han kunde skjutsa ner oss till Olympiaterminalen ifrån vilken Silja Serenade skulle gå. Blev dock tyvärr ingen Linnanmäki den här helgen. Trodde nog ändå det var lite det som var planerna för helgen. Ena gången var inte mitt fel, men andra gången var ganska mycket det. [egentligen hör det här till lördagen, men passade inte in i meningarna där, typ.] Det enda Borgbacke vistelsen som det blev av hela helgen var när jag och Mr Nice for dit på skoj för att gå runt en sväng. Efter stängning fortsatte vi skoja runt tills vi kom till tågstationen. Det visade sig också att våra periodkort fungerade på dessa. Senare på natten när vi hade irrat bort oss visade det sig att Borgbacken var helt nära och att vi hade irrat dit oss igen, istället för att lyckas irra oss till centrum.


Nu ska jag försöka börja avsluta och gå till TaxFree och hoppas på att hon är öppen fortfarande.

Natti Natti Alla Som Får Sova.

Får se hur det går för mig med det, eftersom de renn sovit så finns det en risk att det inte blir ngn hyttssömn för mig.


Åland Here We Come! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0