om man kanske

skulle skriva några rader här igen då. har inte alls känt för att skriva. därför ingen uppdatering på senare dagar. känns som att jag int ekänner för så mkt längre. lite jobbigt. inspirationen fattas mig. det är jobbigt sånt som händer, såna livsavgörande saker. men som ngn sa "everything happends for a reason". blev på engelska för det lät bättre så tyckte jag. tror att det mke väl kan vara så att allt som händer har en bakomliggande effekt som är betydligt mer positiv.

har varit till åland över helgen. syster fyllde sjutton år på lördagen. (jaa, hon är alla hjärtans dag barn.) lyssnar på musik från spotify nu och har gratis versionen så det kommer reklam mitt i lite nu och då. just var det en sån rolig reklam (inte för att jag kommer ihåg vad  den reklamerade för), mer för att det var han som har skalmans röst i tecknade bamse avsnitten.

på åland hände det väl inte så mke, som vanligt då när det är vinter. träffade nyårs gänget. tolka mig inte fel nu, jag gillar att umgås med det relativt nya gänget. det är bara det att jag saknar två av mina högstadiekompisar rätt mkt också. blev inte att hinna träffa dom, vilket var väldigt synd för jag saknar dom. den ena for på jobb lagom tills jag kom till åland och jobbar vecka vecka. det gör egentligen ingenting det är ju bra att hon har jobb så hon kan försörja sig. den andra bor lite långt bort så fick inte kommunikationsmedelsförbindelserna att passa. åland är inte direkt känt för sina täta busstidsförbindelser. bra att jag skapar nya långa ord som antagligen inte alls egentligen ska sitta ihop.

undrar vad åland egentligen är känt för? sin fina natur? pommern? kultur/konst museet och sjöfartsmuseet? det är ju lite fail att man inte ens vet det som ålänning. vill kalla mig ålänning men har inte bott där sen jag flyttade och har inte ens en liten gnutta av åländsk dialekt. lite synd faktiskt. åländska språket är ganska fint. det har på sitt vis sin charm.
btw; åland är enspråkigt svenskt om någon undrar.

visst, jag tycker väldigt mkt om åland, men liktväl är det väldigt skönt att komma hem (örebro) efter att man har varit där en helg eller så. det är så skönt att ha sitt eget, även fast man inte får så mkt tid till sig själv på samma sätt som när man är på åland. ska bli kul att de kvinnliga medlemmarna i min kärnfamilj kommer över och hälsar på till helgen. till slut har de funnit tid att ta sig hit. ser framemot det. lite synd bara då att det krockar med nollesittningen som också ska vara på fredag. men som jag förstod skulle middagen bara hålla på från 18 - 22, så det är inte allt för länge. vet ju inte säkert ännu vilken tid dom kommer hit så det ska nog bli bra och lösa sig på bästa sätt. han får vara lite "barnvakt", men känns ändå lite fel att jag håller honom borta från sin kompis som ordnade fest. han kan kanske gå dit efter att jag kommit hem? hmm, får se lite hur det blir.

men till sommaren nu är det full action på åland. dels annordnas ö-spelen på åland i år, och dels så kommer paf open volleyball tour (inte säker på namnet dock) till åland igen. volleylag från hela världen kommer till åland och spelar mot varandra för att utse vem som är bästa laget och landet. huvudvägen på åland stängs av under tävlingarna så alla bilister får köra lite små omvägar för att ta sig runt i stan + att dom lagar tre fyra volleybollplaner extra längs östra utfarten, med importerad sand någonstans ifrån också. så förstod åtminstone jag att det var sist den hölls på åland.

oj, nu börjar det bli så där extrem långt igen. ett lite blandat inlägg, lite som vanligt det med, och även att det handlar om allt och inget är också lite standard.

hoppas alla hade det så kul på den
kommersiella dagen i lördags. c(o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0