dagens nytt

  • gick nästan upp som jag skulle
  • hann skriva på tentan
  • hann skriva ut den, och 
  • hann lämna in den i tid 

Rätt nice det iaf. Nu sitter jag här i en sån härn rolig datasal igen. Haha, jättekul. Jovars nog rätt skoj mellan varven. Idag den här gången ska jag på riktigt försöka avsluta om en stund eller en timme eller två. Hmm. Borde nämligen gå hem för jag har ju för ovanlighetens skull en del och stå i så här inför helgen och inför fredagskvällen.
Nämligen:

  • diska
  • städa
  • vika tvätt
  • duscha
  • fixa sig i ordning före sittningen
Tur är iaf att jag vet precis vilka kläder som jag ska ha så när som på bh å trosa. Det som är den stora frågan i det hela är ju hur man ska ha håret. Jag har rätt långt hår, är det då snyggare och förnämare att ha det uppsatt? Eller ska jag ha det utsläppt eftersom mitt hår är rätt fint så? Sen igen har jag ofta stora problem med mitt hår när det är utsläppt, det är långt och ivägen och fastnar överallt och blir elektriskt. Och andra sidan igen så kanske jag borde ha det både uppsatt och utsläppt på samma gång. Ni ser det är stora problem med långt hår.
  • Tänk om man hade kort hår.
  • Tänk vad enkelt allt skulle vara.
  • Tänk vad få alternativ det skulle finnas att välja mellan då.
  • Tänk vad snabbt det skulle torka.
  • Tänk vad många hårspännen och dylikt man skulle slippa.
Tänk vad lättskött det skulle vara, för att inte tala om hur lätt det skulle vara å fixa det. Ta lite (hår)mousse mojka in det i håret, kanske föna lite och voíla - färdigt! Vilken underbar dröm det skulle vara. Men sen igen igen så är kort hår bara jobbigt när det håller på att växa ut, för att inte tala om den förbenade luggen som bara är i ögonen hela tiden tills man får det så pass långt att det går bakom öronen.

Det var dagens nytt + hårvård och tips.

Uppdateringarna kommer nog inte komma så ofta under helgen eftersom som sagt jag får besök. Men ska försöka uppdatera lite kortare än mina standard meter som brukar bli efter uppehåll i skrivandet. Vill inte lova någonting, men ska iaf försöka. Dessutom har jag planer att komma ihåg min kamera så vem vet? Det kanske till och med kommer upp någon partybild.

Håll ut Kära Läsare tills vi ses igen!
Trevlig Helg och Sånt.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

joda de kan vara jobbigt med långt hår ibland, och det känns som att man bara vill bli av med det men jag vet iaf att jag skulle snabbt ångra att jag klippt det, så ja håller det långt. Långt hår kan man få kort, men det är svårare (och dyrare) att få kort hår långt :) kram

2009-02-22 @ 20:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0