årssammanfattning 2009

Jag som kände så för att skriva en årssammanfattning så här sista daget på året, men sen tappade jag bort tankarna och inspirationen pga ngnt. Varför blir det alltid så? Jo, det var en retorisk fråga så inte meningen att ni skulle svara. Frågan är kanske om man kanske inte alls skulle sätta ett frågetecken efter en retorisk fråga, eftersom det egentligen är meningen att man inte ska svara på sådana.

 

Januari: mkt rörigt efter den märkligt annorlunda nyårsfesten som blev grym

 

Februari: bra för en del, suverän inflyttningsfest på Doppingvägen Åland

 

Mars: dia psalma på dinos! och några födelsedagar och tydligen många tandläkartider, inte så konstigt efter den nollningsaktiviteten.

 

April: ihopslagen födelsedagsfest, som ledde till ny bekantskap, hemsk olycka vid påsk på Åland

 

Maj: började med volleyboll spelande, fortsatte med vilt festande, och slutade med årets första bad, cykeltur, och äventyrsgolfande.

 

Juni: första gången körandes på motorväg och ombord på båt på väg till Åland. Sommarjobb i Helsingfors. Midsommar i åboländska skärgården. Snabb visit till Åland på födelsedagskalas och volleybolldag, plus invigningsspelning på nybyggda äventysgolfsbanan.

 

Juli: en liten festival med ett okänt band som andra som visade sig vara helt okey bra, och därefter spelade bandet som vi kom dit för att se och de var otroligt grymma live. Resterande av månaden blev det relativt ntensivt varande med nye bekantskapen. Slutade med RockOff på Åland, dessvärre var bandet som jag mest ville se inte lika bra som första gången, var helt enkelt i "fel" musikstämning.

 

Augusti: var i Örebro, en "stor" fest och en match som blev rätt intressant som ledde till ett spännande "slut". Hotellvistelse som var mysig.

 

September: hade besök några dagar från min andra familj. Skolan började och kom igång på riktigt, mkt med nollningen, som ledde till en sittning sen några veckor senare

 

Oktober: köptes det biljetter till Rammstein konserten i februari (som egentligen var i september, så vad hände egentligen i oktober?). Praktik en vecka, sen Åland över Halloweenhelgen som blev mest fail, och sen i

 

November: fortsatte min praktik en vecka till. Första snöfallet, som försvann lika snabbt.

 

December: omtentorna duggade tätt. Julmiddag hos kusinerna. Försenat tåg, kom till Åland tre tjugo am den tjugotredje, hängde i staden den dagen och sen bar det iväg vidare ut till Marsö. Julafton med mkt folk och rimmade paket som imponerade. Ytterligare en julmiddag, i Hulta denna gång. Festande och körande, sovande hos kompis inne i stan två nätter, och sen i måndags for man med bussen till Geta.

 

Och idag är det nyårsafton, och här är det snart, alldeles för snart, dags för sista middagen för det här året. Tiden har flugit fram idag. Jag som hade tänkt att jag skulle göra någonting, blev inte så mycket av. Får gå runt och låtsas som jag skaffat ny parfym, eller något, då jag stinker vitlök sen gårdagens delikata middag. Haha. Ingen bryr sig. Inte ens jag. Men nu ska jag gå för det här året. Måste ju se respektabel ut inför middagen då jag inte kan "lukta respektabelt".

 

Vi syns igen nästa år!

Hejsvejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0