lite roligt

var det när jag gick hem från tredje butiken idag. På vägen hem mötte jag nämligen två blondiner, de var båda blonda, nähe, det menar du inte, att blondiner är blonda? vilken underlig värld du lever i då, och bägge hade ngt lila upptill och båda hade jeansfärgade jeans, nähe igen?, och ljusa skor. Tyckte det såg lite roligt ut iaf. Men hela det här lät bättre i mitt huvud.

Som sagt så har jag varit och handlat till tre butiker idag. Började gå heading for town för hade ärenden till banken, medan jag gick kom jag på att det var kanske lättare att handla via öb först, men sen hann klockan bli så mycket så blev tvungen att fara in till stan med två kassar (en från öb, en från coop). Kändes lite dumt att stå där på banken med två fulla matkassar. Det som var lite kul när jag gick ifrån busshållsplatsen till banken var att en äldre man började prata med mig. Det första han frågade var "en mamma som stor handlat". Lite lustigtr det ändå. Jag svarade helt enkelt nej på ett komerat sätt. Han tyckte att det är vanligast att man ser mammorna handla, männen gör det mest bara sällan, och så tyckte han att man läser så mkt. Jag sa även att jag inte varit hemma över sommaren så det var bunkring time eftersom det var så tomt i skåpena. Nämnde att jag var egentligen hemma från Åland, och då tyckte han "där var jag mkt när jag var yngre och spelade fotboll", eftersom han då tydligen var ifrån Åbo. Det som jag fann märkligt var att han bad om ursäkt för att han hade pratat med mig. Jag menar det är väl inget att be om ursäkt för, eller tycker ni? Tycker det bara är fritt fram att komma fram till mig och prata med mig om man vågar.

"The guys at spotify believe that everyone loves music and I think you will too"
- Amy Macdonald på ren skottländska

Efter det när jag ändå var i stan begav jag mig till Parfymeri Pia och köpte sånt därnt colour boosting schampoo och balsam för att nautralisera den här konstiga färgen som jag nu har lyckats få fixat. Fast nu när jag kom hem efter tredje matbutiken och borstade igenom håret tyckte jag nog ändå inte det såg alttför hemskt ut heller. Såg faktiskt riktigt fräscht ut, somrigt in a way och sen att det är rent gör ju en hel del till det hela. Anledningen till att jag blev att handla en tredje gång var för att Pressbyrån tydligen hade sommarstängt till sjuttonde augusti och jag behövde ju frimärken till den brådskande posten.

Lite roligt igen var ju då att jag köpt, eller nåja roligt och roligt vet jag väl inte men hursomhelst, bunkrat med fem påsar chips/snacks/dylikt, tio påsar nudlar och fem tuber tandkräm. Haha. Sen blev det väl någonting nyttigt någonstans på vägen också, tror jag iaf.

Hur är det med skaldjur, räknas det som nyttigt? Någon som vet, eller brukar räkna?

Like animals
tycker jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0