tankevägar

nu ringer min klocka snart åtta. borde kanske klä på sig duscha göra sig i ordning äta frukost när lektionen börjar kl nio.

läste i skolboken igår. där stod det en massa saker, t.ex.
"East is East and West is West, and never the twain shall meet", skrivet av en mkt vis man vid namn Rudyard Kipling.
en annan sak som lät rätt vettigt, eller iaf som jag speciellt tänkte på var "the big five social beliefs", här följer de två sista som jag gillade lite så där. (de andra tre är; cynicism, social complexity, reward for application.)
spirituality - religious faith contributes to good mental health
fate control - fate determine one's success and failures
en annan sak som jag tyckte var rätt kul, och nu citerar jag:
" In our own day, an unknown pundit had said that nothing typifies globalization like the death of Princess Diana: 'An English princess with an Egyptian boyfriend crashes in a French tunnel, riding in a German car with Dutch engine, driven by a Belgian who was high on Scotch whiskey, followed closly by Italian paparazzi on Japanese motorcycles, and is treated by an American doctor using medicines from Brazil'."
jag tycker det är ganska avancerat att människan som sa det där lyckades få med elva olika nationaliteter.nu över till ngt annat, nämligen: hur skriver man där i slutet med citattecknena?, skriver man faktiskt dubbla citattecken? första citattecknet använde jag för att det var ett cittattecken, de andra två för att det stod så i boken. men tack för hjälpen, för nu kom jag på hur man egentligen ska skriva dubblacitat. haha. fast det var iofs snyggare med dubbel citatering, än dubble å enkel så där som man har lärt sig på svenska lektionerna att göra.

igår, sent, typ mitti natten (vid det här tillfället var alltså mitti natten kl halv elva elva), fick jag ett litet städryck, vilket ledde till att jag städade i våran "flupp"-låda och i våran te-hylla. på båda ställena tog jag ut allt och sorterade in det på ett vettigt sätt. i lådan har vi nu alla "fluppar" i en plastmugg (ni vet såna därna engångs drickglas av plast). te-hyllan sorterades på det viset att jag skrev upp alla olika teförpackningar vi har, om ni vill veta så var det sexton olika teförpackningar, medan sambon skrev upp alla tesorter som fanns (alltså även de som var i multi-sorts-pack förpackningarna).

nu över till ngnt helt annat igen. igår (eller egentligen var det väl imorse eftersom klockan var över tolv) före vi började skriva ner våra julplaner hade jag värsta avancerade tankegången. haha. jag började med å fundera vilket datum min kompis hade haft inflyttningsfest igen. sen funderade jag på vad som hände sen. det var att vi (jag å sambon) for vidare med två kompisar, för att senare sen även kunna sova hos henne. vi for ner till indigo. där vi satt en stund och hade trevligt. indigo delen i det hela ledde till att jag började tänka på sommarens sista rockoff dag då vi också var till indigo. fast egentligen var det en gång i augusti som jag blev å vidaretänka på från den här början med inflyttningsfesten å det. vi skulle fira en tredje kompis födelsedag så vi bestämde att vi skulle fara till indigo och på väg dit träffade vi en tysk turist som vi träffat en gång tidigare då under rockoff. resultatet av min tankegång var att jag frågade sambon "kommer du ihåg vad tysken hette?". det visade sig att han gjorde det, han hette tydligen niclas.
det som var lite kul med den här tysken var att då när vi var på indigo ville han låna en kajal, intedå för att sminka sig, utan för att han skulle rita av arkenstämpeln, så att han skulle kunna smita in där gratis utan att behöva betala inträde dit. till indigo däremot är det rätt soft för där är det aldrig inträde.

nu har klockan tydligen hunnit bli halv, alltså har jag skrivit i drygt en halvtimme, och jag borde fortfarande klä på mig, duscha, göra mig i ordning och äta frukost. duschandet kommer det inte hinna bli ngnt med.men det skulle nog vara bra om jag hann äta ngnt för att inte tala om att klä på sig. vore ju onödigt att bryta mot en norm till, då det räckte med mitt förra normbrytande beteende. då tog (alltså ledde) jag hans cykel genom långhuset och plingade på ring- och varningsklockan. det var väldans svårt att hålla sig för skratt. det var en lärartyp (eller vad man ska kalla han) som kikade ut ur sitt rum och sade "vi undrade just vad det var. du borde kanske ta ut den där". hahah. det var roligt. senare träffade jag två från min andra kurs som satt där i byggnaden och fixade med vårt grupparbete. den ena sa "brukar du ofta cykla inomhus?" haha. oj, vad skrattigt det här var då tydligen. så nu vet ni m mitt normbrytande beteende iaf.

se där nu har det gått ytterligare sju minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0